3 GOUDEN AVONDREGELS VOOR EEN STRALENDE HUID

Via een huidscan, onze OBSERV 520 en onze Soft Plus stellen we vaak huidproblemen vast. Als ik verder ga in de intake zien we ook dat mensen regelmatig kampen met een slaaptekort.

Hier mijn 3 gouden tips om je huid stralend en gezond te houden.


1. REINIG ALTIJD JE HUID VOOR JE GAAT SLAPEN EN GEBRUIK STEEDS EEN HOOGWAARDIGE NACHTVERZORGING.

BETER NOG KAN JE DIT DOEN WANNEER DE ZON ONDER GAAT???

In principe zouden we ons gezicht ook eerder kunnen reinigen dan voor het slapen gaan.  Waarom? Je zou het namelijk moeten doen wanneer de zon onder gaat en verschilt per seizoen. Onze huidcellen net als ons lichaam werken met een Circadiaans ritme, een soort innerlijke klok. Zodra de zon onder gaat, gaat de helende werking van je huid en lichaam van start. Vanaf dat moment creëert je huid dus nieuwe huidcellen.

Voordeel is dat je huid meer beschermd is tegen schade van buitenaf en je huidverouderingsproces wordt vertraagd.

Ook focust je huid zich als de zon onder is op de reparatie van je cellen. Zo kan je optimaal profiteren van de hoogwaardige stoffen in je huidverzorgingsproducten. Smeer daarom ook nooit een spf in de avond!

Hoogwaardige nachtverzorgingsproducten vind je in onze lijnen van Mesoestetic, Exuviance en DNA Based Skincare van Nomige. Vraag ons advies voor jouw gepersonaliseerde Skincare!


2. ZORG VOOR VOLDOENDE NACHTRUST

Diepe slaap zorgt voor het herstel van beschadigde huidcellen.

Blauw licht zorgt ervoor dat je minder goed in slaap valt of slaapt. Leg je gsm, tablet en pc aan de kant zeker 1.5u voor je gaat slapen. Ook het kijken van televisie kan je slaap verstoren.

Een slechte nachtrust is dus ook slecht voor je huid? Het leidt vaak tot een verhoogde productie van cortisol (stresshormoon) + het laat je immuunsysteem dalen waardoor de ernst van huidontstekingen en talgproductie vergroot met als gevolg sneller puistjes. Ook eczeem en psoriasis kunnen hierdoor verergeren.

Het vocht (aanmaak hyaluronzuur) in je lichaam wordt ‘s nachts hersteld. Dus te weinig slaap creëert een vochttekort. Hierdoor beschadigt je barrièrefunctie. Irritatie, wallen, roodheden en een droge huid steken de kop op.

Heb je heel lang een verhoogde cortisolspiegel, krijg je versuikering in je huid wat op zich zorgt voor het stug worden van je collageen. Gevolg, versnelde huidveroudering.


3. SLAAPHOUDING EN HYGIENE

We weten nu waarom we goed moeten slapen. Maar slapen zelf kan ook rimpels veroorzaken.

Hoe dan?

Door een verkeerde slaaphouding. Dit zie ik vaak in mijn praktijk bij het vochtgehalte in de huid. Je kan meteen zien op welke kant iemand slaapt omdat het vochtgehalte vaak veel lager is aan de slaapkant.

Ikzelf lig altijd op mijn buik en zie dat de kant waarop ik slaap meer lijntjes en collageen afbraak vertoond dan de kant waar ik niet op slaap. Dat komt omdat buikslapen namelijk meer spanning en druk geeft op je huid met als gevolg meer rimpels. Die slaaprimpels verschijnen extra naast je gewone rimpels ten gevolge van mimiek. De enige oplossing is op je rug slapen en hopen dat je gedurende de nacht niet omdraait.

Ook acne of ontstekingen zijn vaak erger aan 1 kant het gelaat, de kant waarop je slaapt. Merk ik dit op, dan geef ik steeds het advies om de kussenslopen om de 3 dagen te vervangen. Zo hou je deze bacterievrij en is de kan op irritatie of puistjes minder groot. Icm de juiste huidverzorgingsproducten bereiken we steeds een verbetering in het resultaat.


Wil je graag meer info of een huidanalyse? Dan kan je online een afspraak maken voor een HUIDANALYSE of een ONLINE HUIDADVIES

© Beau Blog by Christel Willems – http://www.beau-beau.be dagen te vervangen.