Zin in zoet? Eet groene bonen

 

We worden allemaal wel eens overvallen door een plotselinge zin in een lekkere snack. Vermijd de gevaarlijke bezoekjes aan de snoepautomaat door deze gezonde vervangers in te slaan!

Zin in zoet
Probeer: broccoli of groene bonen
Een plotselinge drang naar zoet kan erop wijzen dat je dringend chromium nodig hebt. Chromium is immers een mineraal dat invloed uitoefent op de verwerking van insuline, waardoor je minder snel opnieuw honger krijgt, energiedipjes doormaakt of zin hebt in iets zoets. Een eiwitrijk ontbijt en voldoende groenten (met name broccoli of groene bonen) als lunch houden je suikerspiegel stabiel, waardoor de drang naar iets zoets zal afnemen.

Zin in chocolade
Probeer: 75% cacao chocolade
Eerlijk is eerlijk, wij vrouwen hebben nu eenmaal altijd zin in chocolade, maar af en toe kan het ook te maken hebben met een tekort aan magnesium. Ga voor de gezonde optie van chocolade (chocolade met 75% cacao) of speel helemaal op safe door te kiezen voor vette vis, noten of groene bladgroenten. Die zorgen ervoor dat je magnesiumlevel stabiel blijft.

Zin in zout
Probeer: selderij of wortels
Af en toe een drang naar zout zou kunnen wijzen op een tekort aan sodium, bijvoorbeeld door uitdroging (na sport of iets te veel alcoholische drankjes). Chips is dan voor de meesten de meest voor de hand liggende (en de lekkerste) oplossing. Helaas niet meteen de gezondste. Grabbel dus niet meteen naar die zak paprikachips, maar eet eens een wortel of selderij, die bevatten namelijk ook een kleine hoeveelheid sodium en zijn een stuk beter voor de lijn.

BRON