Eet je mooi? Zo kan je huidproblemen te slim af zijn

Willen we er niet allemaal mooi en stralend uit zien? Huidproblemen kunnen we dus missen als de pest. Treden ze op gaan we aan de slag met goede behandelingen en smeren de juiste producten. Doch soms geraken we er niet enkel uit met behandelen en smeren alleen. Huidproblemen komen vaak door een disbalans van mineralen, vergiftigingen, oxidatieve stress of ontstekingsprocessen in je lichaam. We moeten onze huid dus ook langs de binnenkant voeden en hydrateren. Dat doen we door voldoende water te drinken en met de volgende tips. Ook laat ik je even kennis maken met onze nieuwe VITAL SKIN Nutrition en YANA.

1. Last van een droge schilferige huid?

De grootste oorzaak van een te droge huid is het eten van te weinig GEZONDE vetten (onverzadigde vetten). We hebben deze vetten broodnodig om de celmembranen gezond te houden en ze zo te beschermen tegen schadelijke stoffen. *Vis of krilolie van een goede kwaliteit (oa onze VITAL SKIN) zijn daarvoor een mooie toevoeging aan je huidverzorging van binnen uit. Wist je dat als je te weinig van deze vetten binnen krijg dat je ook niet voldoende vitamines opneemt omdat veel vitamines in vet oplosbaar zijn.

2. Teveel talgproductie?

Kies voor voeding met een hoge dosering aan vitamine A. Deze vitamine A is oplosbaar in vet (zie ook *gezonde vetten) en draagt bij tot een evenwichtige talgproductie van de huid. Je vindt ze oa in wortelen, paprika, zoete aardappelen, broccoli en donkere bladgroenten bevatten een hoge dosis aan vit A maar ook groene tuinkruiden zoals peterselie, tuinkers, waterkers, kervel, postelein, bieslook, … zijn vitamine A bommetjes.

3. Puistjes en acné?

Teveel aan talg kan lijden tot acné en puistjes daarom speelt ook hier vitamine A (icm onze *gezonde vetten) weer een grote rol maar ook zink (verminderd de groei van de Propionibacterie welke acné veroorzaakt) en vitamine C en E (ontstekingswerend en kalmerend). Ook niet te vergeten is om voldoende voeding met vitamine B6 in je eetgewoontes toe te voegen. Deze gaat zorgen voor een betere opname van zink. Kies daarom bij acnegevoelige huid voeding met een hoge dosering aan deze stoffen en haal deze voornamelijk uit groeten en fruit. Let echter op met melkproducten (hormonen) en snelle suikers (hoog bloedglucosegehalte) verhogen de talgproductie en kunnen bijgevolg weer bijdragen tot het uitlokken van acné.

4. Huidveroudering vertragen?

Een zonnebescherming blijft uiteraard een goede bescherming van buitenaf tegen huidveroudering maar je kan je huid ook gaan beschermen van binnenuit tegen vrije radicalen. Deze vrije radicalen beschadigen de celstructuur dmv oxidatie en zijn bijgevolg een grote oorzaak van huidveroudering. Dit doe je met voeding met een hoge dosis aan antioxidanten. Voeding met een hoge dosis aan vitamine C (in water oplosbaar) en E (in vet oplosbaar*) is daarom aangewezen. Ook biotine (vitamine B8) welke je vooral terug vindt in eigeel en in onze YANA is een belangrijk element bij de vertraging van huidveroudering.

 

Wil je graag meer info of een huidanalyse? Dan kan je online een afspraak maken voor een GRATIS consultatie.

© Beau Blog by Christel Willems – http://www.beau-beau.be